Camelot quilt

Hoi allemaal,
Hi all,

Deze blogpauze heeft wat langer geduurd dan gedacht maar het heeft n's deugd gedaan om niet altijd online te zijn. De eerste twee weken van juli waren we namelijk aan zee met een heel beperkte toegang tot internet. 

As I went on holiday the first two weeks of July, my blog was on holiday as well. We were at the seaside with a very limited internet access and to be honest ... I liked it! ;-)

Ik had veel borduurspulletjes mee, een haakwerkje en ook veel quiltspullen ... maar heb eigenlijk alleen maar de quiltspullen aangeraakt en hard gewerkt aan de Camelot quilt waarvan ik al 5 blokken had voorbereid (stofjes gekozen, getekend en geknipt) zodat ik ze ter plaatse "alleen" maar in elkaar moest zetten :-). Zoals jullie kunnen raden heeft dit wel wat meer werk gekost dan gedacht ook omdat ik bij enkele blokken nog wijzigingen heb aangebracht wegens niet volledig tevreden (gelukkig had ik stofjes meegenomen).

I took one piece of crochet and lots of cross stitch and quilting stuff with me but basically only touched my quilting supplies. I worked hard on my Camelot quilt. I already had prepared 5 blocks in advance (fabric choice, drawing and cutting). As you can imagine things didn't went as smoothly as I thought they would go because I changed my mind on a couple of the blocks (luckally I took some fabrics with me).

Hier zijn wat foto's met een indruk van hoe het moet worden. Here are some impressions ...

 
Blok A - Block A

Blok B - de roze randblokken heb ik ondertussen vervangen door blauwe en mogelijk ga ik ook de groene blokken verwisselen met iets anders (de collega's zijn er niet wild van) 
Block B - I changed the pink triangles with blue ones and mayble I'll be switching the green ones also
(my collegues aren't wild about this block)

 
Blok C - hier zijn de 4 meer afwijkende roze blokken vervangen door curry/mosterd tinten
Block C - I've changed the 4 pink blocks with curry and mustard shades


Blo(c)k D - de turquoise hoekblokken en de verschillende kleurtjes driehoeken zijn ondertussen ook al aangepast (geen foto) - The turquoise corner blocks and differently coloured triangles have been changed (no picture)
Blo(c)k E - geen veranderingen hier / No changes here

Blo(c)k F - ik ga de 6 lichtroze blokken vervangen door enkele bruintinten (meer contrast)
I'll be replacing the 6 lightly pink blocks with brown shades (more contrast)

Volgende keer zal ik n's een foto tonen van alle blokken naast elkaar.
The next time I'll show you all finished blocks in one picture :-).

Kom zeker deze week nog n's terug want ik heb nog enkele dingen te laten zien!
Stay tuned this week because I have some other things to show you!

Comments

Popular posts from this blog

Favourite designers - Renato Parolin and Rovaris

First ornament of 2013!

Long time no see