Quilt it & Dotty - Dawn Collector with a Needle

Hoi allemaal,


Ik heb deze zondag (27/08) een hele fijne dag doorgebracht bij Dorry en Dawn Cook Ronningen "Collector with a Needle".
I've spent a lovely time with Dorry and Dawn Cook Ronningen from"Collector with a Needle"last Sunday (27/08). 


Het was mijn eerste keer dat ik bij Dorry op haar nieuwe adres kwam (de vorige keer was in Tilburg - en ze woont er nu al twee jaar :-). Echt een hele mooie locatie met voldoende zitjes, tafels, ... in en rond het huis!
It was lovely to see Dorry again in her new setting. Last time I visited her, the shop was still in Tilburg (about three years ago). A truly inspiring place with many seating options in and around the house.




Na de hartelijke ontvangst en een beetje keuvelen mochten we plaats nemen in de voor die dag omgetoverde zitkamer van Dorry met de tafel die al vol lag met de vele prachtige antieke quilts. Dawn gaf hele interessante lezing over de geschiedenis van de hexagonnen in het quilten, ondersteund door een slideshow en vele antieke quilts.
After some chatter and refreshments we installed ourselves in Dorry's sitting room that served as our classroom for the day. On the table were the moste magnificent antique quilts. Dawn gave an interesting lecture about the history of hexagons in quilting which she explained with a slideshow and the antique quilts.





Alles was tot in de puntjes geregeld en verzorgd: een lekkere lunch met drankjes die je kon nuttigen aan tafel op het terras of, meer avontuurlijk, op enkele hooibalen bedekt met mooie quilts die op schaduwrijke plekjes waren neergepoot.
A lovely lunch and beverages were served in the garden and you could take place at the terrace table or - for the more adventurous amongst us - on hay bales covered by Dorry's quilts that were put up in some shady spots.




Daarna was het tijd voor onze Dawn's workshop waarbij je echt een super leuk pakketje kreeg met 200 verschillende stofjes (met enkele zogenaamde "conversational pieces" - stofjes waarover je een gesprek kon beginnen), een hexagonmal in metaal en twee zakjes kartonnetjes, zo'n handig Clover clipje, ... Kortom we konden onze pret niet op!
In the afternoon it was time for Dawn's workshop. She and Dorry had prepared a lovely goodie bag which included 200 differend squares (charms) with a couple of "conversational pieces", a hexagon template (in metal - something I hadn's seen before), two bags of cardboard hexagons, a clover clip, ... we were all over the top! :-)



Ik denk dat ik hem ga proberen af te werken en ga gebruiken als een mooi quiltje voor op mijn nachtkastje. Dan ben ik echter wel verplicht om nog een tweede exemplaar te maken voor het kastje van mijn man :-)
I'm going to try and finish it in a lovely small quilt for my nightstand. This means of course that I'll need to make a second one for my husband's side :-).


Hierna nog show en tell van de quilt van Ageeth. Wat een beauty! Hier zijn ongetwijfeld verschillende uurtjes van hard labeur in gekropen!
Afterwards Ageeth sowed us a true stunner! She undoubtably already spent lots and lots of hours on it ...


Enfin ... ik heb - samen met de andere dames (Juud, Petra Prins, Marja, Phyllis, Ageeth, Marieke, ...) van zaterdag en zondag - weer veel inspiratie opgedaan!
It's been a truly inspiring day! If you want to read more about it you can also head over to the following blogs: JuudPetra PrinsMarjaPhyllisAgeeth, Marieke, ...


'k Hou jullie zeker op de hoogte van mijn verdere avonturen!
I'll keep you posted about future progress!

Comments

Ageeth Dorsman said…
Wat een mooie blogpost over de geniet-dag bij Dorry met Dawn, Ann! Je hebt er prachtige foto's van gemaakt en ik beleef het weer opnieuw. Ook dank voor je lovende woorden over wat inmiddels een affe quilttop is! De foto, waar ik samen met Diana opsta, vind ik vooral super, want het is de enige foto van mij samen met deze top, en een leukerd samen met Diana...
Ik vond het heel leuk om kennis met je te maken.
Groetjes van Ageeth.
Josefien said…
Wat een heerlijk verslag van een mooie dag. Jammer dat ik er niet naar toe kon! Was ook gezellig geweest om weer even bij te kletsen ;-), maar we komen elkaar vast wel weer een keer ergens tegen.
Marjo
Floor said…
Je laat hier veel moois zien Ann. Je zou zo zin krijgen om overal aan te beginnen. Maar genieten van het moois van anderen is ook al leuk.
En lekker snuffelen in een winkel natuurlijk, want mooie lapjes zijn zo verleidelijk.
Groetjes,
Floor
Quilting moesje said…
Leuk dat je mij gevonden hebt;0)
Nu zie ik jou blog ook voor t eerst gezien :0))
Lijkt me een heel inspirerende en leuke mooie dag geweest bij Dorry:0))
Ik had dagdienst ....

Popular posts from this blog

Favourite designers - Renato Parolin and Rovaris

Long time no see

First ornament of 2013!